• Anasayfa
  • Duyurular
  • Etkinlikler
  • E-Belediye
  • Dahili Telefonlar
  • Fotoğraf Galerisi
  • İletişim Formu
  • İlan Portalı
KANDIRA BELEDİYE BAŞKANLIĞI
  • BAŞKAN
  • KURUMSAL
    Meclis Kararları
    Faaliyet Raporları
    Meclis Üyeleri
    Organizasyon Şeması
    Güncel Duyurular
    Güncel İhaleler
    Güncel İlanlar
    Etkinlikler
    Foto Galeri
    Performas Programı
    Muhtarlar
    Vergi Borcu Ödeme
    Kamu Hizmetleri Standartları
    Etik Komisyonu
    Kurumsal Kimlik
  • HİZMETLERİMİZ
    İmar Durumu Sorgula
    Yapı Kullanım
    İnşaat Ruhsatı
    Numarataj
    Vergi İşlemleri
    İşyeri Açma Ruhsatı
    Evlilik Hizmetleri
    Psikolojik Danışmanlık
    Detaylı Bilgiler
    Tümünü Gör
  • BİRİMLER
    Zabıta Müdürlüğü
    Yazı İşleri Müdürlüğü
    Mali Hizmetler Müdürlüğü
    İnsan Kaynakları Ve Eğitim Müdürlüğü
    Fen İşleri Müdürlüğü
    Muhtarlık İşleri Müdürlüğü
    Tümünü Gör
  • PROJELER
    • TAMAMLANAN PROJELER
    • PLANLANAN PROJELER
    • DEVAM EDEN PROJELER

    TAMAMLANAN PROJELER Tümünü Gör

    Teras Park Anne Çocuk Kafe

    20 Mart 2025, 16:05

    Kandıra Namazgah’a 94 Araçlık Otopark

    20 Kasım 2024, 09:44

    Cenaze Hizmetleri Binamız Hizmete Girdi.

    20 Kasım 2024, 09:20

    PLANLANAN PROJELER Tümünü Gör

    İlçe Stadı Tribün ve Tesis Binası

    25 Kasım 2024, 09:56

    DEVAM EDEN PROJELER Tümünü Gör

    Kentsel Yenileme Çalışmasında İlk Adımı Attık.

    20 Kasım 2024, 12:39

    İlçe Merkezindeki Tüm Parklarda Bakım ve Yenileme Çalışmalarını Başlattık.

    20 Kasım 2024, 12:47

    Seyrek Karavan Parkı ve Çadır Kamp Alanı İnşaatına Başladık

    20 Kasım 2024, 12:03

    Hoşgeldin Bebek Projesi

    20 Kasım 2024, 09:41

  • HABERLER
    • GENEL HABERLER
    • EĞİTİM
    • SPOR
    • ULAŞIM

    GENEL HABERLER Tümünü Gör

    Başkan Ölmez ''Keten Bitkisini Yeniden Gün Yüzüne Çıkarmaya Karar Verdik''

    20 Haziran 2025, 14:22

    Kandıraspor U13 Takımı Şampiyonluğu Başkan Erol Ölmez’le Kahvaltıda Kutladı

    19 Haziran 2025, 16:56

    Karadivan Mahallesi’nde Örnek Davranış; Vatandaş Mezarlık Alanını Bağışladı

    18 Haziran 2025, 14:57

    Kandıra Belediyesi Temizlik İşleri Araç Filosunu Güçlendirdi

    17 Haziran 2025, 15:49

    Kandıra Belediyesi Bayram Mesaisinde Rekor Temizlik Çalışması Gerçekleştirdi

    17 Haziran 2025, 15:44

    Kandıra Belediyesi Temizlik Personeli Değerlendirme Toplantısında Buluştu

    12 Haziran 2025, 11:33

    Kandıra Belediyesi'nde İzmit-Kandıra Duble Karayolu İçin Altyapı ve Güvenlikle İlgili Değerlendirme Toplantısı Gerçekleştirildi

    04 Haziran 2025, 13:28

    Kandıra Belediye Başkanı Erol Ölmez, Kurban Bayramı Dolayısıyla Bir Mesaj Yayınladı. 

    02 Haziran 2025, 10:04

    Kandıra’da Başkanlık Koltuğu 23 Nisan’da Çocukların Oldu

    23 Nisan 2025, 12:30

    Kandıra'da “Vatandaş Soruyor, Başkan Cevaplıyor” Programları Devam Ediyor

    30 Nisan 2025, 17:08

    Kandıra Köy Yollarına Bakım, Onarım ve Asfaltlama Çalışması Yapılıyor

    30 Nisan 2025, 17:16

    Seyrek Mesire Alanı'mız Görkemli Bir Açılışla Hizmete Giriyor

    02 Mayıs 2025, 14:25

    EĞİTİM Tümünü Gör

    SPOR Tümünü Gör

    ULAŞIM Tümünü Gör

  • KENT REHBERİ
    Tarihçe
    El Sanatları
    Şehitlerimiz
    Kültürel Zenginlik
    Kentsel Doku
    Doğal Güzellikler
    Turizm Rehberi
  • İLETİŞİM
KANDIRA BELEDİYE BAŞKANLIĞI

KANDIRA BELEDİYE BAŞKANLIĞI

  • BAŞKAN
  • KURUMSAL
    • Meclis Kararları
    • Faaliyet Raporları
    • Meclis Üyeleri
    • Organizasyon Şeması
    • Güncel Duyurular
    • Güncel İhaleler
    • Güncel İlanlar
    • Etkinlikler
    • Foto Galeri
    • Performas Programı
    • Muhtarlar
    • Vergi Borcu Ödeme
    • Kamu Hizmetleri Standartları
    • Etik Komisyonu
    • Kurumsal Kimlik
  • HİZMETLERİMİZ
    • İmar Durumu Sorgula
    • Yapı Kullanım
    • İnşaat Ruhsatı
    • Numarataj
    • Vergi İşlemleri
    • İşyeri Açma Ruhsatı
    • Evlilik Hizmetleri
    • Psikolojik Danışmanlık
    • Detaylı Bilgiler
  • BİRİMLER
    • Zabıta Müdürlüğü
    • Yazı İşleri Müdürlüğü
    • Mali Hizmetler Müdürlüğü
    • İnsan Kaynakları Ve Eğitim Müdürlüğü
    • Fen İşleri Müdürlüğü
    • Muhtarlık İşleri Müdürlüğü
  • PROJELER
  • HABERLER
  • KENT REHBERİ
    • Tarihçe
    • El Sanatları
    • Şehitlerimiz
    • Kültürel Zenginlik
    • Kentsel Doku
    • Doğal Güzellikler
    • Turizm Rehberi
  • İLETİŞİM
    • Dahili Telefonlar
    • Detaylı Bilgiler
Yazı İşleri Müdürlüğü
  1. Bi̇ri̇mler
  2. Yazı İşleri Müdürlüğü
Geri

KOLAY MENU

  • Haberler
  • Güncel Duyurular
  • Güncel İhaleler
  • Güncel İlanlar
  • Etkinlikler
  • Fotoğraf Galerisi
  • Video Galeri
  • İletişim Formu
  • Vergi Borcu Ödeme
  • Hesap Bilgilerimiz

SOSYAL MEDYA

BAŞKAN KÖŞESİ
baskan
  • Başkan Özgeçmiş
  • Başkanla Fotoğraflarınız
  • Başkan Görev ve Yetkileri
  • Başkana Sor

Yazı İşleri Müdürlüğü 13 Ağustos 2020, 09:53

YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI İLE ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI

Kuruluş

Yazı İşleri Müdürlüğü, ilgili mevzuatta Belediyelere verilen görevlerin müdürlüğü ilgilendiren kısımlarını yerine getirmek üzere; 5393 sayılı Belediye Kanunu ile 22.02.2007 tarihli ve 26442 sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe konulan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümlerine uygun olarak kurulmuştur.

Tanımlar

Müdürlük : Kandıra Belediyesi Yazı İşleri Müdürlüğü

Müdür : Kandıra Belediyesi Yazı İşleri Müdürü

Çalışma İlkeleri :

Bu yönetmeliğin Ortak Hükümler bölümündeki Temel İlkeler başlığı altında yazılı ilkelere uygun hareket etmek.

Personel Yapısı

 Yazı İşleri Müdürlüğünün personel yapısı; Norm Kadro Cetvelindeki unvan ve sayıyı aşmamak üzere Müdür, şef, memur, işçi ve sözleşmeli personelden oluşmaktadır.

Organizasyon Yapısı

 Yazı İşleri Müdürlüğü, Üst yönetici olarak Belediye Başkanına ve Belediye Başkanının görevlendirdiği ve yetki verdiği Başkan Yardımcısına bağlı olarak çalışır.

Müdürlük bünyesindeki; Gelen ve Giden Evrak, Posta İşlemleri, Encümen İşlemleri, Meclis İşlemleri, İdari ve Mali İşlemler konularıyla ilgili alt birimlerden oluşur.

Organizasyon şemasındaki yatay ve dikey hiyerarşik yapılanma; müdürün teklifi ve Belediye Başkanının onayıyla oluşur ve yürürlüğe girer.

Belediye Başkanı organizasyon yapısını resen değiştirmeye yetkilidir.

Yazı İşleri Müdürlüğünün Görevleri

  • Yazı İşleri Müdürlüğünün görevleri, aşağıda sıralandığı gibidir.
  • 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5594 sayılı Kanun, 6360 sayılı Kanun, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu,4857 sayılı İş Kanunu, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliği, İlgili Bakanlıkların Tebliğ ve Genelgeleri ile diğer mevzuatın kendilerine verdiği sair görevleri çalışma ilkelerine uygun olarak etkin, düzenli ve verimli bir biçimde yürütmek.
  • Belediyemize posta yoluyla, elektronik ortamda ya da elden gelen dilekçe ve evrakların kayıtlarını yaparak, dilekçe ve evrakın içeriğine göre Belediyemizin ilgili birimlerine süresi içerisinde ulaştırılmasını sağlamak. Belediyemize iade edilen iadeli taahhütlü zarfların ilgili makam ve müdürlüklere ulaştırılmasını sağlamak.
  • Belediyemizin müdürlüklerinden yurt içindeki ya da yurt dışındaki resmi kurum ve kuruluşlara, gerçek ya da tüzel kişilere gönderilecek evrakların kayıtlarını yaparak; dağıtım memurları ya da PTT kanallarıyla gönderilmesini sağlamak, posta giderlerini müdürlük bütçesinden karşılamak.
  • Destek Hizmetleri Müdürlüğü ile koordinasyon halinde; Belediyemize gelen evrak ile Belediyemizden giden evrakın kayıtlarının, Belediyemizce kullanılan yazılım programına uygun olarak elektronik ortamda tutulmasını sağlamak.
  • Belediyemize gelen; elektrik, su, doğalgaz, telefon, mobil telefon, internet aboneliklerine ilişkin fatura ve mahsupların ilgili müdürlüklere süresi içerisinde ulaştırılmasını sağlamak.
  • Resmi Gazeteleri Başbakanlık Basımevinden günlük olarak teslim almak ve Belediyemizin ilgili müdürlüklerine teslimini sağlamak.
  • Belediyemizin Basın İlan Kurumu aracılığı ile yapılması gereken ilanları ile Resmi Gazetede yayımlanması gereken ilanlarına ilişkin ilan evraklarının takibini yapmak, ilanların yasal süresi içerisinde yayınlanmasını sağlamak, ilan yapılan Resmi Gazete ya da diğer gazetelerin bir nüshasını müdürlükte muhafaza edip diğer nüshasını ilgili müdürlüğe ulaştırmak, düzenlenen faturaları teslim almak, tahakkuklarını hazırlamak, giderleri müdürlük bütçesinden karşılamak.
  • Belediye Meclis Toplantılarının sekreteryasını yapmak. Bu kapsamda;
    1. Meclisin işleyişinin, görüşmelerinin, karar alma şekil ve yöntemlerinin; kanun ve yönetmelik hükümleri dâhilinde yapılmasını sağlamak.
    2. Meclis toplantılarının yapılabilmesi için, toplantı sırasında ihtiyaç duyulabilecek her türlü malzemeyi toplantı salonunda hazır bulundurmak, Meclis salonu ve görevlilerinin organizesini yapmak ve toplantıların sağlıklı bir şekilde gerçekleşmesini sağlamak.
    3. Belediye Başkanı tarafından belirlenen Meclis gündemini ilgili mevzuat hükümlerine göre Meclis Üyelerine ve halka duyurmak.
    4. Müdürlüklerin, Meclis Gündemine alınması için gönderdikleri önerileri Başkanlık Makamına sunmak, eksik olan evrakları ilgili Müdürlüğe iade etmek.
    5. Meclisin devamının sağlanması ve Meclis Üyelerinin toplantılara gelip gelmediklerinin Meclis Başkanlığınca kontrolünü sağlamak amacıyla Hazirun Cetvelini hazırlamak ve toplantı girişinde meclis üyelerine imzalatmak.
    6. Meclis İhtisas Komisyonlarının çalışmalarında görev yapmak üzere yeterince raportör görevlendirmek.
    7. Meclisten İhtisas Komisyonlarına havale edilen evraklar hakkında ilgili birimi bilgilendirmek, Komisyon toplantısında görüşülmek üzere İlgili dosya veya evrakı ilgilisine teslim etmek.
    8. Meclis Üyelerinin huzur haklarına yönelik olarak; her ay katıldıkları meclis ve komisyon toplantılarının tespit ederek, ödenmesi için gerekli işlemleri yapmak
    9. Meclis toplantılarının görsel ve işitsel kayıtlarını ve bu kayıtların çözümünü yaptırmak, toplantı tutanaklarını tutmak ve redakte etmek, meclis kararlarını ve komisyon raporlarını yazmak, Meclis Başkanı ve Katipler ile Komisyon Üyelerinin imza işlemlerini tamamlatmak, alınan tüm kararlar için mevzuatta öngörülen süreler içinde gerekli diğer işlemlerin yapılmasını sağlamak.
    10. Büyükşehir Belediye Başkanlığına ve Kaymakamlığa gönderilmesi gereken Meclis kararları ve evraklarını hazırlamak, mevzuatın belirlediği zaman içerisinde göndermek ve sonucu hakkında ilgili birim müdürlüğüne ve Belediye Başkanına bilgi vermek.
    11. Kesinleşen kararları bekletmeksizin ilgili birimlere bildirmek.
    12. Bir önceki meclis toplantısında alınan Meclis kararlarını, sonraki ilk gelen Meclis toplantısında Meclis üyelerine dağıtmak.
    13. Meclis kararları kesinleştikten sonra, karar özetlerini hazırlamak, halkın bilgilendirilmesi amacı ile Belediyenin internet sitesinde yayınlanmasını ve İlçenin muhtelif yerlerinde bulunan ilân tahtalarına asılmak sureti ile duyurulmasını sağlamak.
    14. Meclis üyelerince verilen önerge suretlerini ilgili müdürlüğe göndermek ve gelen cevapları başkana sunduktan sonra önerge sahibine iletilmesini sağlamak.
    15. Meclis çalışmaları ve müzekkerelerini dosyalar halinde ve sayısal ortamda arşivlemek.
    16. Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğindeki hükümler saklı kalmak ve Başkanlık Makamına bilgi vermek kaydıyla; ilgililerin talebi halinde, Meclis kararlarının aslı gibidir onayı yapılmış nüshalarını ilgili kişi ve kurumlara vermek.
  • Belediye Encümenin sekreterya görevini yapmak. Bu kapsamda;
    1. Belediye Başkanı ya da yetki verdiği Başkan Yardımcıları tarafından Encümene havale edilen evrakları teslim almak.
    2. Encümene havale edilen evrakların mevzuatta belirlenen süre içerisinde görüşülmesini sağlamak için Encümen Gündemini hazırlamak ve Başkanın onayına sunmak. Onaylanan gündemi çoğaltarak Encümen Üyelerine dağıtmak.
    3. Gündeme alınan konuları gündemdeki sırasına göre Encümen Karar defterine kayıt etmek.
    4. Encümence, usul ve esas yönünden uygun görülmeyen evrakları müdürlüğüne iade etmek.
    5. Encümence verilen kararların anında encümen karar defterine yazılmasını ve toplantı sonunda encümen başkanı, üyeler tarafından imzalanmasını sağlamak.
    6. Varsa encümen kararına katılmayan üyelerin gerekçelerini karar metnine ve karar defterine aynen yazılmasını sağlamak.
    7. Onaylanması gereken Encümen Kararlarını Belediye Başkanının onayına sunmak.
    8. Encümeninin salt çoğunluk olmaması nedeniyle toplanamaması halinde, durumun karar defterine yazılmasını sağlamak.
    9. Seçilmiş üyelerden toplantıya katılmayanların mazeret gerekçelerinin yazılmasını sağlamak.
    10. İmza işlemleri tamamlanan kararları gecikmeden ilgili birimlere göndermek.
    11. 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’na göre yapılacak ihalelerin hazırlıklarının takibini yapmak ve ihalenin yapılmasında Encümen üyelerine yardımcı olmak.
    12. Encümen Üyelerinin toplantılara katılıp katılmadıklarını tespit ederek huzur haklarının ödenmesini sağlamak
    13. Encümen kararlarını dosyalar halinde ve sayısal ortamda arşivlemek.
    14. Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğindeki hükümler saklı kalmak ve Başkanlık Makamına bilgi vermek kaydıyla; ilgililerin talebi halinde, Encümen kararlarının aslı gibidir onayı yapılmış nüshalarını ilgili kişi ve kurumlara vermek.
  • 5393 sayılı Belediye Kanununun 33. si gereğince; Belediye Encümeninin teşekkülü konusunda Başkanlık makamı ve Belediye Meclisinin karar alma sürecinde yapılması gereken iş ve işlemlerin sekreteryasını yapmak.
  • Destek Hizmetleri Müdürlüğü ile koordinasyon halinde; Belediyemize gelen evrak ile Belediyemizden giden evrakın kayıtlarının, Belediyemizce kullanılan yazılım programına uygun olarak elektronik ortamda tutulmasını sağlamak.
  • Başkanlık Makamınca görevlendirme yapılması halinde; Belediye Meclisinin başkan ve üyelerinin, meclis ve komisyon toplantılarına katıldıkları günlere ait huzur haklarının tahakkuk işlemlerini mevzuata uygun bir şekilde yapmak ve evrakı ilgili birime göndermek.
  • Başkanlık Makamınca görevlendirme yapılması halinde; Belediye Encümeninin başkan ve üyelerinin aylık ödeneklerine ilişkin tahakkuk işlemlerini mevzuata uygun bir şekilde yapmak ve evrakı ilgili birime göndermek.
  • Bu yönetmeliğin Ortak Hükümler bölümündeki “Belediye Bünyesindeki Bütün Müdürlüklerin Yerine Getirmekle Mükellef Oldukları Görevlere İlişkin Ortak Hükümler” başlığı altında yazılı olan görevleri yerine getirmek.

Yazı İşleri Müdürünün Görevleri

Bu yönetmeliğin Ortak Hükümler bölümündeki “Belediye Bünyesindeki Bütün Müdürlerin Yerine Getirmekle Mükellef Oldukları Görevlere İlişkin Ortak Hükümler” başlığı altında yazılı olan görevleri yerine getirmek.

Yazı İşleri Müdürünün Yetkileri

Bu yönetmeliğin Ortak Hükümler bölümündeki “Belediye Bünyesinde Görev Yapan Müdürlerin Yetkileri” başlığı altında yazılı olan yetkiler.

Yazı İşleri Müdürünün Sorumlulukları

Bu yönetmeliğin Ortak Hükümler bölümündeki “Belediye Bünyesinde Görev Yapan Bütün Müdürlerin Sorumlulukları” başlığı altında yazılı olan sorumlulukları yerine getirmek.

Yazı İşleri Müdürlüğünün Uygulama Usul ve Esasları

Yazı İşleri Müdürlüğü; bu yönetmelikteki ilkeler çerçevesinde olmak kaydıyla, müdürlüğün görev alanına giren iş ve işlemleri aşağıda belirtilen mevzuat hükümlerine uygun olarak yerine getirir.

  1. 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu,
  2. 5393 sayılı Belediye Kanunu,
  3. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu,
  4. 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu,
  5. 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu,
  6. 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu,
  7. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu,
  8. 4857 sayılı İş Kanunu,
  9. 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu,
  10. 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun,
  11. 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu,
  12. 6245 sayılı Harcırah Kanunu,
  13. 5594 sayılı Kanun,
  14. 6360 sayılı Kanun,
  15. Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliği,
  16. Bilgi Edinme Hakkı Kanununun Uygulanmasına ilişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik,
  17. İlgili Bakanlıkların Tebliğ ve Genelgeleri ve ilgili diğer mevzuat,

VİDEO GALERİ

Kandıra Belediyesi

İncele

ETKİNLİKLER

Kandıra Belediyesi

İncele

GÜNCEL DUYURULAR

Kandıra Belediyesi

İncele

GÜNCEL İHALELER

Kandıra Belediyesi

İncele

GÜNCEL İLANLAR

Kandıra Belediyesi

İncele

FOTO GALERİ

Kandıra Belediyesi

İncele

TAMAMLANAN PROJELER

Kandıra Belediyesi

İncele

DEVAM EDEN PROJELER

Kandıra Belediyesi

İncele

GENEL HABERLER

Kandıra Belediyesi

İncele

PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK

Kandıra Belediyesi

İncele

TURİZM

Kandıra Belediyesi

İncele
KURUMSAL
  • Meclis Kararları
  • Faaliyet Raporları
  • Meclis Üyeleri
  • Belediye Personeli
  • Muhtarlar
  • Güncel Duyurular
  • Güncel İhaleler
  • Güncel İlanlar
  • Etkinlikler
  • Foto Galeri
  • Video Galeri
  • Performans Programı
  • Kamu Hizmetleri Standartları
HİZMETLERİMİZ
  • İmar Durumu Sorgula
  • Yapı Kullanım
  • İnşaat Ruhsatı
  • Numarataj
  • Vergi İşlemleri
  • İşyeri Açma Ruhsatı
  • Evlilik Hizmetleri
  • Otobüs Seferleri
  • Psikolojik Danışmanlık
BİRİMLER
  • Zabıta Müdürlüğü
  • Yazı İşleri Müdürlüğü
  • Mali Hizmetler Müdürlüğü
  • İnsan Kaynakları Ve Eğit.Müdürlüğü
  • Fen İşleri Müdürlüğü
  • Muhtarlık İşleri Müdürlüğü
KENT REHBERİ
  • Tarihçe
  • El Sanatları
  • Kültürel Zenginlik
  • Kentsel Doku
  • Doğal Güzellikler
  • Turizm Rehberi
Logo
Bize Ulaşın
0262 551 32 10 - 0262 315 30 00
Copyright © 2020. Her Hakkı Saklıdır. kopyalanması, çoğaltılması ve dağıtılması halinde yasal haklarımız işletilecektir.
Yazdıktan sonra aramak için Enter'a, çıkmak için Esc'ye basın
arrow drop search cross